Борщагівська лінія швидкісного трамвая в столиці буде продовжена до центру. Проект підрядника і світового банку

 Борщагівська лінія швидкісного трамвая в столиці буде продовжена до центру. Проект підрядника і світового банку

Ще в травні поточного року КМДА відкрило тендерні торги на розробку проекту документації по будівництву лінії трамвая від вул. Старовокзальна (Шевченківський район) до станції метро «Палац Спорту» (Печерський район) з заїздом на Центральний залізничний вокзал, розташований на пл. Вокзальній.

Днями, міською радою видано розпорядження про початок реалізації даного проекту до 2023 року із залученням КП «Київпастранс». Техніко-економічне обґрунтування планують підготувати до кінця 2021 року його вартість становить 4,5 млн. грн., Виконавець – ПП «Елтранс». https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-30-001482-c

Мета проекту – оптимізація транспортних маршрутів столиці, збільшення пасажиропотоку на Борщагівській лінії до 300 осіб в день і розвантаження червоної Святошинсько – Броварської гілки метро.

Мер Києва Віталій Кличко підкреслив, що влада міста докладає максимум зусиль для розвитку транспортної інфраструктури міста і поліпшення комфорту киян та гостей Києва. Контролює даний проект заступник голови КМДА Олександр Густєлєв.

Попередній бюджет будівництва і продовження даної лінії швидкісного трамвая складе 340 млн. грн. (перша черга будівництва), а далі ще 500 млн. грн. знадобиться для закупівлі рухомого складу. Фінансування буде здійснюватися із залученням коштів, виділених міжнародним партнером – Світовим банком за погодженням з Міністерством фінансів України. Крім того, досягнуто аналогічні домовленості про будівництво за рахунок кредитних коштів трамвайної лінії з центру міста до масиву Троєщина, так званий speed tram.

А. Густєлєв зазначив, що проект передбачається реалізувати з використанням найсучасніших технологій і обладнання, з шумо- і віброізоляцією, оновленням інженерних і контактних мереж, дорожнього покриття, велодоріжок, місць зупинок, складу (наприклад, оснащення камерами і датчиками навігації, впровадження безконтактної оплати проїзду). Жителі районів Відрадний і Борщагівка зможуть швидко і комфортно дістатися в центр міста або до найближчої станції метро, ​​вокзалу, минаючи затори.

Лінія пролягатиме по вул. Жилянській. До демонтажу в 2001 році вона проходила по вул. Саксаганського. Підрядник розробляє чотири варіанти проходження лінії. Візуалізація приведена в тендерних документах на сайті ДП «Прозорро».

Варіанти проходження Борщагівської траси трамвайної лінії

  1. вул. Жилянська – вул. С.Петлюри – розворот пл. Вокзальна – вул. С.Петлюри – вул. Жилянська – вул. Ш.Руставелі – вул. Рогнідинська –  вул. Еспланадна – вул. Саксаганського – вул. С.Петлюри
  2. вул. Жилянська – вул. С.Петлюри – розворот пл. Вокзальна – вул. С.Петлюри – вул. Жилянська – вул. Л. Толстого – вул. Саксаганського – вул. Ш. Руставелі, реверсний рух
  3. вул. Жилянська – вул. С.Петлюри – розворот пл. Вокзальна – вул. С.Петлюри – вул. Жилянська – вул. Л. Толстого – вул. Саксаганського – вул. Ш. Руставелі, реверсний рух – вул. Саксаганського – вул. С.Петлюри
  4. вул. Жилянська – вул. С.Петлюри – розворот пл. Вокзальна – вул. С.Петлюри – вул. Саксаганського – вул. Ш. Руставелі, реверсний рух

Візуалізації профілю вулиць

Візуалізація концепції реорганізації дорожнього руху на Вокзальній площі Світовим банком